آتورواستاتین

سه شنبه 23 فروردين 1401
15:24
ابن سینا

شربت دیفنوکسیلات برای کودکان : پزشک ممکن است نیاز به تغییر دوز داروهای شما داشته باشد یا شما را به دقت از نظر عوارض جانبی تحت نظر داشته آتورواستاتین باشد. بسیاری از داروهای دیگر نیز ممکن است با دیفنوکسیلات تداخل داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که پزشک خود را در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید، حتی داروهایی که در این لیست وجود ندارند، مطلع کنید.

در صورت دیفنوکسیلات داشتن زردی (زردی پوست یا چشم ناشی از مشکلات کبدی) به پزشک خود اطلاع دهید. اسهال خونی؛ اسهال همراه با تب، مخاط در مدفوع، یا گرفتگی شکم، درد، یا تورم. یا اسهالی که در طول یا مدت کوتاهی پس از مصرف آنتی بیوتیک اتفاق می افتد. احتمالاً پزشک به شما خواهد گفت که دیفنوکسیلات مصرف نکنید.

دیفنوکسیلات در تست اعتیاد : اگر سندرم داون دارید (یک بیماری ارثی که باعث تریامسینولون ایجاد طیفی از مشکلات رشدی و جسمی می شود)، یا اگر کولیت اولسراتیو (شرایطی که باعث تورم و زخم در پوشش روده بزرگ می شود) یا قبلاً داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. و رکتوم)، بیماری کبد یا کلیه.

اگر باردار هستید، قصد بارداری دارید یا در حال شیردهی هستید به پزشک خود کلومیپرامین اطلاع دهید. اگر در حین مصرف دیفنوکسیلات باردار شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

قبل از انجام عمل جراحی، از جمله جراحی دندان، به پزشک یا دندانپزشک اطلاع دهید که این دارو را مصرف می کنید.
باید بدانید که این دارو ممکن است باعث خواب آلودگی و سرگیجه شما شود. تا امی تریپتیلین زمانی که متوجه نشدید این دارو بر شما تأثیر می گذارد، رانندگی نکنید یا ماشین آلات کار نکنید.

تفاوت دیفنوکسیلات و لوپرامید : از پزشک خود در مورد استفاده ایمن از نوشیدنی های الکلی در هنگام مصرف دیفنوکسیلات سوال کنید. الکل می تواند عوارض جانبی دیفنوکسیلات را بدتر کند.

چه دستورات غذایی خاصی را باید رعایت کنم؟

مطمئن شوید که تمام توصیه های غذایی که توسط پزشکتان ارائه شده است را دنبال کنید. برای جایگزینی مایعات از دست رفته هنگام اسهال، مقدار زیادی مایعات شفاف بنوشید.

اگر یک نوبت را فراموش کردم چه باید بکنم؟

اگر دوزهای برنامه ریزی شده دیفنوکسیلات مصرف می کنید، به محض یادآوری دوز فراموش شده را مصرف کنید. با این حال، اگر تقریباً زمان نوبت بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را نادیده بگیرید و برنامه منظم دوز را ادامه دهید. برای جبران نوبت فراموش شده دوز دوز مصرف نکنید.

این دارو چه عوارض جانبی دارد؟

دیفنوکسیلات ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. اگر هر یک از این علائم شدید است یا از بین نمی رود، به پزشک خود اطلاع دهید:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • از دست دادن اشتها
  • سردرد
  • بی قراری
  • خستگی
  • گیجی
  • تغییرات خلق و خوی
  • ناراحتی معده

آتورواستاتین می تواند شرایطی ایجاد کند که منجر به تجزیه بافت عضلانی اسکلتی شود که به طور بالقوه منجر به نارسایی کلیه می شود. این وضعیت ممکن است در افراد مسن و در افرادی که بیماری کلیوی یا کم کاری تیروئید کنترل نشده دارند (تیروئید کم کار) بیشتر رخ دهد. آتورواستاتین برای استفاده در بزرگسالان و کودکان حداقل ۱۰ سال تایید شده است.

چگونه باید آتورواستاتین مصرف کنم؟

آتورواستاتین را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید. تمام دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را دنبال کنید. پزشک شما ممکن است گهگاه دوز مصرفی شما را تغییر دهد تا مطمئن شود بهترین نتایج را دریافت می کنید. این دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر و یا بیشتر از مقدار توصیه شده استفاده نکنید.

آتورواستاتین معمولاً یک بار در روز، با یا بدون غذا مصرف می شود. دارو را هر روز در ساعت معینی مصرف کنید.

قبل از مصرف قرص را نشکنید، مگر اینکه پزشک به شما گفته باشد.

در موارد زیر ممکن است لازم باشد مصرف این دارو را برای مدت کوتاهی متوقف کنید:

  • تشنج های کنترل نشده؛
  • عدم تعادل الکترولیت (مانند سطح پتاسیم بالا یا پایین در خون شما)؛
  • فشار خون به شدت پایین؛
  • عفونت یا بیماری شدید؛ یا
  • جراحی یا اورژانس پزشکی

آتورواستاتین و فشار خون : ممکن است تا ۲ هفته طول بکشد تا سطح کلسترول شما بهبود یابد و ممکن است نیاز به آزمایش خون منظم داشته باشید. ممکن است هیچ تغییری در علائم خود مشاهده نکنید، اما طبق دستور دارو را ادامه دهید.

آزمایش خون شما به پزشک کمک می کند تا تعیین کند چه مدت باید شما را با این دارو درمان کند. بسته به سابقه پزشکی خود ممکن است نیاز به آتورواستاتین برای مدت طولانی یا مادام العمر داشته باشید.

آتورواستاتین تنها بخشی از یک برنامه درمانی کامل است که ممکن است شامل رژیم غذایی، ورزش و کنترل وزن نیز باشد. دستورالعمل های پزشک خود را بسیار دقیق دنبال کنید.

  • در دمای اتاق به دور از رطوبت، گرما و نور نگهداری شود.

اگر یک نوبت را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟

دوز فراموش شده را به محض یادآوری مصرف کنید. اگر کمتر از ۱۲ ساعت به نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را نادیده بگیرید. برای جبران دوز فراموش شده داروی اضافی مصرف نکنید.

از چه چیزی باید اجتناب کرد

از خوردن غذاهای پرچرب یا کلسترول خودداری کنید. اگر از رژیم غذایی کاهش دهنده کلسترول پیروی نکنید، آتورواستاتین در کاهش کلسترول شما موثر نخواهد بود.

قرص آتورواستاتین برای چیست ؟ مصرف الکل را به حداقل برسانید. می تواند سطح تری گلیسیرید را افزایش دهد و ممکن است خطر آسیب کبدی را افزایش دهد.

بهترین زمان مصرف قرص آتورواستاتین : گریپ فروت و آب گریپ فروت ممکن است با آتورواستاتین تداخل داشته و منجر به اثرات بالقوه خطرناک شود. هنگام مصرف این دارو از نوشیدن بیش از ۱ لیتر در روز آب گریپ فروت خودداری کنید.

تریامسینولون استوناید برای چیست : برای استفاده از خمیر، مقدار کمی را بدون مالش روی زخم دهان فشار دهید تا زمانی که یک لایه نازک ایجاد شود. اگر زخم دهان بزرگ است، ممکن است نیاز به استفاده از خمیر بیشتری داشته باشید. اگر زخم دهان در عرض ۷ روز شروع به بهبودی نکرد، با پزشک خود تماس بگیرید.

آئروسل تریامسینولون (اسپری) ممکن است آتش بگیرد. هنگام استفاده از آئروسل تریامسینولون و مدت کوتاهی پس از آن از آتش، شعله های آتش دوری کنید و سیگار نکشید.

اگر از تریامسینولون موضعی برای صورت خود استفاده می کنید، آن را از چشم خود دور نگه دارید.

بدون مشورت با پزشک خود، سایر مواد یا محصولات پوستی را روی ناحیه تحت درمان قرار ندهید.

اگر از تریامسینولون در ناحیه پوشک کودک استفاده می کنید، از پوشک تنگ یا شلوار پلاستیکی استفاده نکنید. چنین استفاده ای ممکن است عوارض جانبی را افزایش دهد.

آمپول تریامسینولون کورتون است؟ کاربردهای دیگر این دارو : این دارو ممکن است برای مصارف دیگر تجویز شود. از دکتر و یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر بپرسید.

چه اقدامات احتیاطی خاصی را باید رعایت کنم؟

قبل از مصرف موضعی تریامسینولون، اگر به تریامسینولون، هر داروی دیگر یا هر یک از مواد تشکیل دهنده محصولات موضعی تریامسینولون حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود اطلاع دهید. از داروساز خود لیستی از مواد تشکیل دهنده را بخواهید.

تریامسینولون پماد : به پزشک و داروساز خود بگویید که چه داروهای تجویزی و بدون نسخه دیگری، ویتامین ها و مکمل های غذایی مصرف می کنید یا قصد دارید مصرف کنید.

اگر عفونت در دهان یا گلو دارید یا اگر تا به حال به دیابت یا سندرم کوشینگ (یک وضعیت غیرطبیعی که در اثر هورمون‌های اضافی [کورتیکواستروئیدها] ایجاد می‌شود) داشته‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید.

قیمت پماد تریامسینولون : اگر باردار هستید، قصد بارداری دارید یا در حال شیردهی هستید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر با استفاده از تریامسینولون موضعی باردار شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

قرص کلومیپرامین ۱۰ برای چیست ؟ برخی از جوانان در اولین مصرف یک داروی ضد افسردگی افکار خودکشی دارند. پزشک باید در ویزیت های منظم پیشرفت شما را بررسی کند. خانواده یا سایر مراقبان شما نیز باید نسبت به تغییرات خلق و خو یا علائم شما هوشیار باشند.

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف این دارو در اواخر بارداری ممکن است باعث علائم ترک در نوزاد شود.

در حین استفاده از کلومیپرامین نباید شیر دهید.

چگونه کلومیپرامین مصرف کنم؟

تمام دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را دنبال کنید و همه راهنماهای دارو یا برگه های دستورالعمل را بخوانید. پزشک ممکن است گهگاه دوز مصرفی شما را تغییر دهد. دارو را دقیقا طبق دستور مصرف کنید.

ممکن است تا ۴ هفته طول بکشد تا علائم شما بهبود یابد. به استفاده از دارو طبق دستور ادامه دهید و اگر علائم شما پس از ۴ هفته درمان بهبود نیافت، به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض کلومیپرامین : اگر علائم شما بهبود نیافت یا بدتر شد، با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر نیاز به جراحی دارید، به جراح خود بگویید که در حال حاضر از کلومیپرامین استفاده می کنید. ممکن است لازم باشد برای مدت کوتاهی توقف کنید.

مصرف کلومیپرامین را به طور ناگهانی قطع نکنید، در غیر این صورت ممکن است علائم ناخوشایند ترک داشته باشید. از پزشک خود بپرسید که چگونه با خیال راحت مصرف این دارو را متوقف کنید.

آمپول کلومیپرامین برای چیست ؟ در دمای اتاقی به دور از گرما و رطوبت، نگهداری شود. در صورت عدم استفاده، بطری را محکم بسته نگه دارید.

اگر یک نوبت را فراموش کنم چه اتفاقی می افتد؟

در اسرع وقت دارو را مصرف کنید، اما اگر تقریباً زمان نوبت بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را نادیده بگیرید. دو دوز را در یک زمان مصرف نکنید.

اگر بیش از حد مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟

علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل ضربان قلب نامنظم، احساس بی قراری یا آشفتگی، گیجی، تعریق شدید، حرکات آهسته یا تند عضلانی، خواب آلودگی شدید، تنفس آهسته، احساس غش کردن، تشنج یا کما باشد.

هنگام مصرف کلومیپرامین از چه چیزهایی باید اجتناب کنم؟

از نوشیدن الکل خودداری کنید. عوارض جانبی خطرناکی ممکن است رخ دهد.

تا زمانی که بدانید کلومیپرامین چه تأثیری بر شما خواهد داشت از رانندگی یا فعالیت های خطرناک خودداری کنید. ممکن است واکنش های شما مختل شود.

آمی تریپتیلین یک داروی ضد افسردگی است. این کار با افزایش سطح یک ماده شیمیایی به نام سروتونین در مغز شما کار می کند. این می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

ممکن است بعد از ۱ تا ۲ هفته احساس بهتری داشته باشید، اما ممکن است ۴ تا ۶ هفته طول بکشد تا آمی تریپتیلین به طور کامل عمل کند.

خودکشی با آمی تریپتیلین : عوارض جانبی مانند خشکی دهان و یبوست شایع هستند. آنها معمولاً خفیف هستند و پس از چند هفته از بین می روند.

بهتر است آمی تریپتیلین را در شب یا قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنید. این به این دلیل است که می تواند باعث خواب آلودگی شما شود.

در صورت قطع ناگهانی مصرف آمی تریپتیلین می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. اگر می خواهید مصرف آن را قطع کنید با پزشک خود صحبت کنید.

چه کسانی می توانند و نمی توانند آمی تریپتیلین مصرف کنند

بیشتر بزرگسالان می توانند آمی تریپتیلین مصرف کنند. همچنین افراد جوان ۱۶ تا ۱۷ ساله برای افسردگی یا خلق و خوی ضعیف می توانند آن را مصرف کنند.

آمی تریپتیلین برای برخی افراد مناسب نیست. برای اطمینان از بی خطر بودن آن برای شما، در موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:

  • تا به حال به آمی تریپتیلین یا هر داروی دیگری واکنش آلرژیک داشته باشید
  • مشکل قلبی دارید – آمی تریپتیلین می تواند برخی از مشکلات قلبی را بدتر کند
  • یک اختلال خونی نادر به نام پورفیری دارند
  • مشکلات کبدی دارند
  • مبتلا به صرع یا درمان با تشنج الکتریکی (ECT) هستید – آمی تریپتیلین ممکن است خطر ابتلا به تشنج یا تشنج را افزایش دهد.
  • باردار هستند، در تلاش برای باردار شدن یا شیردهی هستند
  • مبتلا به گلوکوم هستید – آمی تریپتیلین می تواند فشار را در چشم شما افزایش دهد
  • افکاری در مورد آسیب رساندن به خود یا پایان دادن به زندگی خود دارید
  • در تخلیه مثانه مشکل دارید
  • دیابت نوع ۱ یا ۲ دارند

اگر دیابت دارید، آمی تریپتیلین می تواند ثابت نگه داشتن قند خون را دشوارتر کند. قند خون خود را در چند هفته اول درمان با آمی تریپتیلین بیشتر کنترل کنید و در صورت لزوم درمان دیابت خود را تنظیم کنید. اگر سطح قند خون شما باعث نگرانی شما شده است با پزشک خود صحبت کنید.

نحوه و زمان مصرف آمی تریپتیلین برای افسردگی

معمولا یک بار در روز آمی تریپتیلین مصرف می کنید. بهتر است آن را قبل از خواب مصرف کنید زیرا ممکن است باعث خواب آلودگی شما شود. اگر متوجه شدید که همچنان در صبح احساس خواب آلودگی دارید، می توانید آن را در اوایل عصر مصرف کنید.

قرص های آمی تریپتیلین در مقادیر مختلف ۱۰ میلی گرم، ۲۵ میلی گرم یا ۵۰ میلی گرم وجود دارد.

مایع آمی تریپتیلین نیز در ۳ قوت مختلف شامل ۱۰ میلی گرم، ۲۵ میلی گرم یا ۵۰ میلی گرم آمی تریپتیلین در یک قاشق ۵ میلی لیتری موجود است.

دوز معمول آمی تریپتیلین برای افسردگی در بزرگسالان ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در روز است. اگر به دوز قوی‌تری نیاز دارید، ممکن است به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم در روز برسد، اما فقط تحت نظارت یک متخصص.

افراد جوان ۱۶ تا ۱۷ سال و افراد مسن تر، گاهی اوقات دوز کمتری از ۲۵ تا ۵۰ میلی گرم در روز را شروع می کنند تا احتمال عوارض جانبی کاهش یابد.

حداکثر دوز آمی تریپتیلین ۲۰۰ میلی گرم در روز است.

آمی تریپتیلین برای معده : گاهی اوقات، زمانی که به تازگی درمان را شروع می کنید، ممکن است به شما گفته شود که دوز کمتری را ۲ یا ۳ بار در روز مصرف کنید تا زمانی که به دارو عادت کنید. این به این دلیل است که مصرف دوز کمتر ۲ یا ۳ بار در روز برای مدتی می تواند احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش دهد.


[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ابن سینا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]