دیلدو

پنجشنبه 7 اسفند 1399
11:40
ابن سینا

همانطور که تابو صحبت در مورد رابطه جنسی سال به سال کاهش می یابد ، سواد جنسی رشد می کند و رشد می کند. قیمت با این حال برای هر اصطلاحی مانند کلمه دیلدو ایمن ماساژ پروستات یا چند آموری که به جریان اصلی تبدیل می شود ، سابقه ما در استفاده از حسن تعبیر برای صحبت مورد رابطه جنسی به راحتی متزلزل نمی شود. حتی در مواردی ممکن است از عبارت صریح استفاده کنیم ممکن است دقیقاً از آن استفاده نکنیم ، مثلاً از واژن برای ارجاع به ولو برخلاف آنچه در واقع است استفاده کنیم.


قیمت دیلدو ارزان


از این طریق هنگام جنسی سردرگمی مشابهی وجود دارد. ما از به دنبال آلت مصنوعی پاک کردن هوا برای کمک به شما هستیم ، از اینکه همه چیز را "ماساژور" می نامیم تا سردرگمی در اینکه آیا تفاوتی بین دیلدو و نوع برقی وجود دارد.


قیمت دیلدو ارزان آنچه که باعث می شود یک کیرمصرفه به یک کیرمصرف تبدیل شود لزوماً مانند آلت تناسلی مرد نیست (در واقع امروز با سفر به هر فروشگاه اسباب جنسی طیف وسیعی از اشکال نیمه واقعی و خیالی که در بازار وجود دارد را به شما نشان می دهد) ، یا اینکه آیا این برای استمنا ، گره زدن یا در غیر این صورت به عنوان بند دو زن استفاده می شود. بلکه اجماع عمومی درباره آنچه که باعث ایجاد دیلدو می شود تمام کارهایی نیست که انجام می دهد بلکه آنچه نمی تواند باشد لرزش است.


قیمت دیلدو چیست ؟


به زبان ساده کیرمصب هر اسباب بازی جنسی است که برای قرار دادن استفاده می شود. به صورت واژینال ، آنال ، یا شفاهی صحبت می شود. کلمه قیمت دیلدو تاریخچه جذابی دارد به نظر می رسد تنها در چند ماه یکبار باستان شناسان یک اثر کاملاً فالی شکل را از تمدن های باستان کشف می کنند.


لینک مفید : دیلدو


در حالی که امروزه سنگ و یا شاخ حیوانات معمولاً مواد مورد استفاده برای ساخت کیر نیستند ، اما دامنه آنها از شیشه تا فولاد ضد زنگ گرفته تا سیلیکون با درجه پزشکی و حتی طلای 24 کیلوگرم مانند OLGA بسیار گسترده است.


قیمت دیلدو آیا این بدان معنی است که همه چیزهایی که عروسک جنسی روی آن برچسب "ماساژور" است برای شما مضر است؟ لازم نیست! ما بسیاری از ویبراتورهای خارجی خود را "ماساژور شخصی" می نامیم زیرا این دقیقاً همان کاری است که آنها انجام می دهند: ماساژور. این که آیا می خواهید از ماساژور جیبی مانند SIRI 2 برای ماساژ آکوردهای صوتی خود استفاده کنید یا جای دیگری به خودتان بستگی دارد زیرا برای هر دو ایمن است!


قیمت لرزشی چیست ؟


چه به داستان کلئوپاترا که اولین ویبراتور را از جعبه سفالی که زنبورهای عسل در آن گیر انداخته اند ایجاد شده باشد ، اعتقاد دارید یا خیر ، نمی توان ادعا کرد که اختراع ویبراتور از نظر باز کردن رضایت جنسی ، برای زنان بسیار کار کرده است. قیمت دیلدو از این گذشته ، با بیش از 80 درصد از زنان برای رسیدن به ارگاسم به تحریک کلیتروال احتیاج دارند ، گوزن کوهی که به وضوح وارد می کنید ، این کار را انجام نمی دهد.


لینک مفید : خرید دیلدو


و اینجا جایی است که امروزه انواع لرزاننده های دستی و گلوله های لرزشی واژن مصنوعی را پیدا می کنید که قرار است از خارج استفاده شوند.


پس از آن ، از اسباب بازی هایی که برای استفاده داخلی طراحی شده اند به ویژه اسباب بازی های هدف قرار دادن نقطه G مانند MONA 2 یا GIGI 2 ، چه مواردی وجود دارد؟ اگرچه می توان آنها را "دیلدو لرزاننده" نامید ، اما به دلیل دلایل مرموز و غیرقابل توصیف ، تقریباً هر چیزی که در زبان انگلیسی وجود دارد قیمت دیلدو استفاده متداول معمولاً قرار دادن آنها در ستون لرزاننده به جای ستون دیلدو است.


دیلدو ماساژور چیست ؟


وقتی مردم در مورد ماساژور صحبت می کنند ، معمولاً در مورد محصولاتی صحبت می کنند که ظاهراً دقیقاً به همان شکل طراحی و به بازار عرضه شده اند. قیمت دیلدو ماساژور شخصی لرزاننده ای که به شما کمک می کند بدون کمک متخصص ماساژ درمانی حرفه ای ، به تنهایی از هر دردی دردی مراقبت کنید.


لینک مفید : از کجا دیلدو بخریم


در حالی که بسیاری از افراد جوان کنجکاو در عین حال خجالتی فهمیده اند که ماساژورها ارزان تر و کمتر از سایر وسایل بازی جنسی کمک می کنند ، اما آنها از این نقص بزرگ رنج می برند که به سادگی برای اسباب بازی های جنسی طراحی نشده اند. بنابراین ، آنها نه تنها مهارت دقیق برای تحریک نقاط مختلف لذت شما ندارند ، بلکه اغلب از مواد متخلخل ساخته شده اند که ایمن بدن نیستند و نمی توانند به درستی تمیز شوند.


قیمت دیلدو ارزان کاملاً شبیه یک اسباب بازی جنسی برای شما است؟ تو تنها نیستی؛ یکی از مشهورترین اسباب بازی های جنسی که تا به حال ساخته شده ماساژور عظیم الجثه پشتی از دهه 80 است (گرچه خوشبختانه ، ما پیش رفته ایم و یک چوب ماساژ درست کرده ایم که در بازوی شما گرفتگی ایجاد نمی کند و می تواند با شما به وان برود).


چند نوع قیمت دیلدو وجود دارد ؟


جمله ای وجود دارد که می گوید: اگر شما به اندازه کافی شجاع باشید هر چیزی می تواند یک اسباب بازی جنسی باشد. قیمت دیلدو این قطعاً توصیه ای نیست که ما ارائه دهیم ، اما این درست است که انواع مختلفی از اسباب بازی های جنسی ، و مواردی وجود دارد که می تواند باشد در هنگام رابطه جنسی برای برخی به عنوان اسباب بازی یا تکیه گاه استفاده می شود به عنوان مثال ، این ممکن است برای برخی فقط یک گردگیر باشد ، اما برای برخی دیگر یک اسباب بازی تحریک کننده پر وابسته به عشق شهوانی است.


لینک مفید : خرید دیلدو ارزان قیمت


قیمت دیلدو دانستن نام سبک های مختلف اسباب بازی های جنسی به شما کمک می کند هنگام مراجعه به یک فروشگاه کمتر احساس ترس و وحشت کنید اما هنوز هم می تواند تجربه ای باشد که کاربران جدید اسباب بازی های جنسی را کمی ناخوشایند کند. تحقیق کنید که بهترین اسباب بازی های جنسی مبتدی چیست (چه برای رابطه جنسی انفرادی و چه برای ویبراتورهای ساخته شده برای زوج ها) و یک خرده فروش آنلاین یا یک فروشگاه آنلاین با یک زن ، مثبت جنسی پیدا کنید


برچسب ها: دیلدو ,
[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

8 نکته اعجاب‌انگیز نوشیدن چای

جمعه 5 دی 1399
10:44
ابن سینا

به‌تازگی پژوهشی توسط استرالیایی‌ها انجام شده که بیانگر ارتباط کاهش نسبی فشار خون با نوشیدن چای سیاه بوده است، به همین دلیل ما بر آن شدیم تا فواید نوشیدن چای را گردآوری کنیم.


مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ در وسایل جراحی دامپزشکی دانشگاه UCL نشان داد کسانی که یک فنجان چای سبز می‌نوشند، در مقایسه با کسانی که سایر نوشیدنی‌های آرامش‌بخش را می‌نوشند، زود‌تر می‌توانند بر استرس خود غلبه کنند. چای سیاه در مقایسه با چای سبز محافظت بیشتری بر ضد‌ترکیبات استرس دارد.


8 نکته اعجاب‌انگیز نوشیدن چای


مجله سیب سبز مصرف چای سبز، سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان‌ها می‌‌شود. در مطالعه‌ای که ژاپنی‌ها انجام داده‌اند، محققان دریافته‌اند هرچه بیشتر چای سبز بنوشید، شانس مبتلا شدن به بیماری گرفتگی رگ‌ها در شما...

مصرف چای سبز، سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان‌ها می‌‌شود. ایرانول در مطالعه‌ای که ژاپنی‌ها انجام داده‌اند، محققان دریافته‌اند هرچه بیشتر چای سبز بنوشید، شانس مبتلا شدن به بیماری گرفتگی رگ‌ها در شما کمتر می‌‌شود.


8 نکته اعجاب‌انگیز نوشیدن چای




[ بازدید : 153 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ورم پا را درمان کنید

جمعه 5 دی 1399
10:43
ابن سینا

جعفری: به نقل از سایت «هلث نیوز»، این گیاه ادرارآور حاوی ماده معدنی، ویتامین و کلروفیل است که برای سلامت بدن مفید است. این گیاه را می توان به همراه غذا یا همراه با سالاد مصرف کرد.
قاصدک: از احتباس آب جلوگیری می کند. خاصیت مدر آن، آب اضافه بدن را دفع می کند و در نتیجه ورم پا از بین می رود. این گل را می توان به صورت دم کرده مصرف کرد.


نعناع: قرار دادن پا در آب نعناع، خستگی و ورم پا را از بین می برد. لازم است ۲طشت یکی حاوی آب گرم و کمی روغن نعناع و دیگری آب سرد حاوی روغن نعناع آماده کنید. ابتدا پا را در طشت آب سرد و پس از یک دقیقه پا را در آب گرم قرار دهید.

ورم پا را درمان کنید !

بعضی از گیاهان برای درمان ورم پا و گردش خون در پا مفید است و احتباس آب بدن را از بین می برد. برای درمان ورم پا می توان از گیاهان به صورت تنتوره، دم کرده یا خیسانده استفاده کرد.

ورم پا را درمان کنید !
ژینکو: با بهبود بخشیدن به گردش خون، میزان احتباس آب را در پاها کاهش می دهد. اگر دچار مشکلات مرتبط با گردش خون هستید قبل از مصرف این گیاه با متخصص گیاهان مشورت کنید. این گیاه برای رفع مشکل گردش خون در پا بسیار سودمند است.


[ بازدید : 159 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

درمان خارش با گیاهان

جمعه 5 دی 1399
10:43
ابن سینا

روغن نارگیل/آب لیمو: به نقل از رازیانه سایت «هلث نیوز» مخلوط مساوی این ۲ ماده التهاب و خارش را کاهش می دهد. این مخلوط را در شیشه بریزید و روی قسمت های موثر اسپری کنید. این روغن خاصیت ضدویروسی وضدقارچی داردو در برابر بسیاری از عفونت ها مؤثر است.

جودوسر : ۲ پیمانه جو دوسر را به آب ولرم حمام اضافه کنید و به مدت۲۰ دقیقه در آن بنشینید.

منتول: هر نوع پماد حاوی منتول مانند پماد ویکس بلافاصله خارش را از بین می برد.

ژل آلوئه ورا: مالیدن ژل آلوئه ورا روی پوست، خارش را از بین می برد و پوست را نرم می کند.

جوش شیرین: این ماده برای رفع خارش پرستاری بسیار موثر است کافی است با کمی آب مخلوط کنید و روی قسمت موثر بمالید.


درمان خارش با گیاهان


خارش بدن، چه بر اثر گزیدگی حشرات و چه به علت حساسیت ناراحت کننده و گاه غیرقابل تحمل است.


درمان خارش با گیاهان


قبل از استفاده از گیاهان دارویی بهتر است ابتدا علت خارش مشخص شود. بعضی از مواد طبیعی که به رفع خارش کمک می کند به قرار زیر است؛



[ بازدید : 162 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه به کمک زنجبیل برونشیت را درمان کنیم؟

جمعه 5 دی 1399
10:42
ابن سینا

در واقع مادربزرگ‌های ما مدت زمان باطل شدن طلسم از این ادویه به عنوان داروی طبیعی و بدون خطر برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌کردند.

یکی از استفاده های دارویی از زنجبیل برای درمان برونشیت با سرفه است. زنجبیل برای درمان سرفه های خشک موثر است.

آماده کردن این داروی طبیعی هم کار سختی نیست فقط کافی است زنجبیل تازه، زرده‌ی تخم مرغ و مقداری عسل داشته باشید.

100 گرم زنجبیل تازه را پوست کنده و به عظمت خدای درون خوبی بشویید.

زنجبیل را رنده کنید و آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید.

مواد را هم بزنید و روی شعله‌ی ملایم قرار دهید.

بگذارید مواد به مدت حدود سه دقیقه روی شعله‌ی ملایم با فواید روغن خراطین برای واژن هم مخلوط شود.

سپس اجازه دهید تا خنک شود. ظرف را در یک مکان خنک قرار دهید و اجازه دهید ده دقیقه بماند.

این شربت را می‌توانید به مدت 24 ساعت نگه داشته و استفاده کنید.

اگر سرماخوردگی و علائم بیماریتان بیش از 48 ساعت بهبود نیافت چه چیزی به صورتمان بزنیم تا ریش در بیاوریم ؟ حتماً به پزشک مراجعه کنید.

دو قاشق غذاخوری عسل (شهد عسل نه عسل با موم)، مقداری کره و زرده‌ی یک عدد تخم مرغ را هم به ظرف شیشه‌ای اضافه کنید.



چگونه به کمک زنجبیل برونشیت را درمان راهنمای فارسی آپشن های سانتافه کنیم؟


یکی از استفاده های دارویی از زنجبیل برای درمان برونشیت با سرفه است. زنجبیل برای درمان سرفه های خشک موثر است.


چگونه به کمک زنجبیل برونشیت دفترچه راهنمای پلوپز فلر را درمان کنیم؟


هر روز سه مرتبه و هر بار یک قاشق غذاخوری از این شربت میل کنید. به این ترتیب که یک قاشق صبح‌ها زمانی که ناشتا هستید، یک قاشق دیگر یک ربع قبل از ناهار و قاشق آخر را یک ربع قبل از شام میل کنید. حواستان باشد میزان موادی که گفته شد بیش از این نباشد.



بدون شک شما نیز در آشپزخانه‌تان ادویه های مختلفی دارید و از آن‌ها برای ثروت با دارچین خوش طعم کردن غذاها استفاده می‌کنید. هیچ شکی نیست که زنجبیل نیز پای ثابت این ادویه‌ها است.

این ادویه علاوه بر این که خوش عطر است و طعم خوبی به غذاها می‌دهد خواص درمانی هم دارد.



[ بازدید : 153 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نکات تغذیه‌ای جلبک کلرلا و تاثیر آن بر سلامت

جمعه 5 دی 1399
10:41
ابن سینا

جلبک کلرلا، یک جلبک تک سلولی است که در آب‌های تازه می‌روید. کلرلا به علت میزان بالای کلروفیل موجود در آن، بویی شبیه به علف یا چمن دارد. میزان کلروفیل در این جلبک از هر گیاه دیگری در دنیا بیشتر است.


آیا می‌توان کلرلا را به صورت موضعی استفاده کرد؟

می‌توان پودر کلرلا را با کمی آب مخلوط کرد و روی بریدگی‌ها و خراش‌ها مالید. عامل رشدی که در کلرلا وجود دارد باعث تأثیر مثبت آن در بافت پوست و درمان سریع‌تر آن می‌شود. اگر کسی یک سال به طور مرتب از کلرلا استفاده کند، حتی بدون استفاده موضعی از کلرلا، تأثیر آن را در بهبود زخم‌ها و بریدگی‌ها مشاهده خواهد کرد.



آیا همزمان با مصرف کلرلا باید ویتامین نیز استفاده کرد؟

استفاده از مولتی ویتامین همزمان با کلرلا زیانی ندارد؛ ولی نیاز به این کار هم نیست. کلرلا طیف وسیعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌ها را دارد.

آیا کلرلا نوع دیگری از ویتامین‌هاست؟

خیر، کلرلا یک نوع غذا است و با ویتامین‌ها تفاوت دارد. گرچه انواع گوناگونی از ویتامین، مواد معدنی و آنزیم‌ها در آن موجود می‌باشد، از بسیاری جهات از مکمل‌های ویتامینی مفیدتر و برتر است؛ زیرا کلرلا طبیعی است و ویتامین‌ها و مواد معدنی و آمینواسیدهای آن به طور طبیعی در یکدیگر آمیخته شده‌اند؛ ولی قرص‌های ویتامین، مخلوطی از کنسانتره و اسانس هستند که به طور مصنوعی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. فرمول آن‌ها فقط روی کاغذ با فرمول ویتامین‌های طبیعی مشابه است. غذاهایی همچون کلرلا میزان چشمگیری از مواد مغذی را که به طور طبیعی متعادل شده‌اند، در اختیار بدن قرار می‌دهد که هرگز در بدن تجمع نمی‌کنند و مسموم‌کننده نیستند.


مواد مغذی موجود در کلرلا چه هستند؟

آمینواسیدها (پروتئین)، آنزیم‌ها (از جمله آنزیم پپسین برای گوارش)، ویتامین‌ها، موادمعدنی و کربوهیدرات‌ها از مواد تشکیل‌دهنده کلرلا می‌باشند. 60 درصد کلرلا را پروتئین تشکیل می‌دهد که به صورت اسیدهای آمینه می‌باشند. 18 تا 22 نوع آمینواسید شناخته شده در کلرلا وجود دارد. پروتئین کلرلا ارزشمندتر از سایر منابع پروتئینی از قبیل گوشت، ماهی و تخم‌مرغ است، زیرا پروتئین این مواد از نوع ثانویه است؛ به این معنا که آمینواسیدها تبدیل به پروتئین شده‌اند و بافت تخم‌مرغ و گوشت را تشکیل داده‌اند.

وقتی ما غذاهایی چون گوشت را می‌خوریم، بدن ما پروتئین را می‌شکند و به آمینواسید تبدیل می‌کند؛ در حالی که با مصرف کلرلا آمینواسید مستقیماً وارد بدن می‌شود. به جز کلرلا و اسپیرولینا هیچ منبع طبیعی پروتئین دیگری وجود ندارد که چنین آرایه کامل و متعادلی از آمینواسیدها داشته باشد.


نکات تغذیه‌ای جلبک کلرلا و تاثیر آن بر سلامت


نکات تغذیه‌ای جلبک کلرلا و تاثیر آن بر سلامت


این جلبک چه زمانی کشف شد؟

کلرلا حدوداً اواخر قرن 19 میلادی کشف شد. در دهه 1940 ژاپنی‌ها شروع به مطالعه وسیع‌تر درباره آن کردند. شهرت امروزه کلرلا بیشتر مرهون تلاش آن‌ها برای شناخت این جلبک است. ژاپنی‌ها بیش از آنچه که آمریکاییان ویتامین C مصرف می‌کنند، جلبک کلرلا می‌خورند و این در حالی است که ویتامین C رایج‌ترین ویتامین مصرفی آمریکایی‌هاست. البته کلرلا قوی‌تر از یک غذای کامل یا هر مولتی ویتامین یا مکمل دیگر است.

کلرلا در کجا یافت می‌شود؟

تایوان بزرگ‌ترین تولیدکننده جلبک کلرلا است و بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده آن کلرلا را با دقت بسیار از نظر خلوص و آلودگی باکتریایی آزمایش می‌کند. این شرکت تنها شرکت دنیاست که اجازه صدور جلبک کلرلا را به ژاپن دارد و مورد تأیید وزارت بهداشت ژاپن می‌باشد.


این جلبک میلیاردها سال است که روی کره زمین وجود دارد و یکی از اولین غذاهای موجود در زمین بوده است.

فسیل‌هایی از کلرلا یافت شده که قدمت آن‌ها به سه میلیارد سال پیش باز می‌گردد. کلرلا یکی از سالم‌ترین غذاهاست.

کلرلا چگونه پرورش داده می‌شود؟

کلرلا در استخرهای بزرگ آب تمیز پرورش می‌یابد. ابتدا آب استخر را یونیزه کرده، سپس از صافی عبور می‌دهند تا صاف و زلال شود. کلرلا هر 24 ساعت یک‌بار چهار برابر می‌شود و این نشانه خلوص ژنتیکی و تأثیر فوق‌العاده آن در سلامت انسان است. برای مثال، کلرلا باعث می‌شود که باکتری‌های مفید معده انسان به نام لاکتوباسیل‌ها چهار برابر سریع‌تر رشد کنند.

آیا می‌توان هر نوع جلبکی را خورد؟

بیش از 70000 نوع جلبک وجود دارد که بعضی از آن‌ها بسیار مغذی و بعضی بی‌نهایت سمی هستند. کلرلای آب شیرین یکی از انواع خاص جلبک است که خواص مفید فراوانی دارد.


اثرات سودمند جلبک کلرلا چه هستند؟

علاوه بر اینکه کلرلا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارد، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت و آن را کاملاً سم‌زدایی می‌کند.

چقدر تحقیقات علمی در مورد جلبک کلرلا انجام شده است؟

کلرلا یکی از مواد غذایی است که بیشترین تحقیقات علمی در مورد آن انجام شده است و بنا بر تصمیم ناسا یکی از اولین گیاهانی خواهد بود که در ایستگاه فضایی پرورش داده خواهد شد. تحقیقات در مورد این جلبک توسط دانشمندان، دانشگاه‌ها، صنایع خصوصی و تولیدکنندگان کلرلا انجام شده و تا جایی که به سلامت انسان مربوط می‌باشد، تا به حال حتی یک اثر منفی در مورد آن گزارش نشده است.

کلرلا چه خواصی دارد؟


از آنجا که کلرلا باعث می‌شود که باکتری‌های معده، موسوم به لاکتوباسیل‌ها، چهار برابر سریع‌تر از معمول تکثیر شوند، خوردن کلرلا نزدیک زمان غذا، موجب می‌گردد که گوارش بهتر انجام شود و جذب مواد مغذی نیز افزایش یابد.

کاهش آنزیم‌های گوارشی و کمبود اسیدکلریدریک معده از جذب مواد مغذی جلوگیری می‌کند. کمبود مزمن مواد مغذی و تشکیل و تجمع مواد سمی در بدن و مغز یکی از فاکتورهای مهمی است که برای سلامتی همه افراد و به خصوص سالمندان مشکلاتی ایجاد می‌کند. برای مثال، در نمونه‌های مغز تمام افراد مبتلا به آلزایمر سطح بالایی از آلومینیوم مشاهده شده است.

آیا کلرلا در مبارزه با سرطان موثر است؟

اینترفرون یکی از بزرگ‌ترین دفاع‌های طبیعی بدن علیه سرطان است و مشخص شده که کلرلا تولید اینترفرون را افزایش می‌دهد. یکی از راه‌های مبارزه با سرطان استفاده از عناصری است که تولید و فعالیت ماکروفاژها را تحریک می‌کنند. اینترفرون یکی از ترشحات طبیعی بدن است که به نظر می‌رسد تحریک‌کننده ماکروفاژها باشد. کلرلا با افزایش اینترفرون باعث تحریک فعالیت سلول‌های T و ماکروفاژها شده و توانایی سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با سرطان و مهاجمان بیگانه از قبیل باکتری‌ها، ویروس‌ها، مواد شیمیایی و پروتئین‌های بیگانه افزایش می‌دهد. البته درمان سرطان مبحثی پیچیده است که نیاز به بررسی و تحقیق بسیاری دارد.


اولین نتیجه مصرف کلرلا گوارش بهتر است؛ به خصوص اگر یبوست و دهان بدبو داشته باشید. هم یبوست و هم بوی بد دهان به راحتی با خوردن کلرلا برطرف می‌شود. برخی از خواص دیگر کلرلا نیاز به بررسی بیشتری دارد. به طور مثال گفته می‌شود که می‌تواند با فلزات سنگین و دیگر مواد صناعی ترکیب شده و آن‌ها را از جریان خون خارج کند؛ ولی برای اثبات این ادعا باید میزان فلزات سنگین خون را قبل و بعد از مصرف کلرلا اندازه گرفت. بسته به میزان مصرف کلرلا سه تا شش ماه طول می‌کشد که فلزات سنگین از خون خارج شوند.

در چه ساعتی از روز می‌توان کلرلا را خورد؟

در هر زمانی از شبانه‌روز می‌توان کلرلا را خورد. مقدار مورد نیاز بدن را می‌توان یکجا و یا طی چند نوبت در طول روز مصرف کرد، که البته شکل دوم بهتر است. توصیه می‌شود کلرلا را 30-20 دقیقه قبل از غذا میل کنید، زیرا به هضم غذا و جذب مواد مغذی کمک می‌کند. صبح نیز زمان خوبی برای مصرف کلرلا است؛ ولی هرگز آن را بلافاصله قبل یا بعد از قهوه یا نوشابه نخورید، زیرا کافئین بی‌نهایت برای هضم و گوارش آن مضر است.

چرا بهتر است کلرلا را نزدیک زمان غذا خورد؟



[ بازدید : 138 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اسطوخودوس تاثیرگذار در رفع بوی بد دهان

جمعه 5 دی 1399
10:40
ابن سینا

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: استفاده از دهان شویه اسطوخودوس برای رفع بوی بد دهان مفید خواهد بود.

نقشی اسطوخودوس را برای درمان ناراحتی های گوارشی موثر دانست و ادامه داد: این گیاه همانند گیاهان تیره نعناع به دلیل بهره بردن از برخی اسانس ها ناراحتی های دستگاه گوارش را درمان می کند.

وی اظهار کرد: مواد موثره اُسطوخودوس تقويت کننده سيستم عصبي، ضدباكتري، ضددرد و شل كننده عضلات محسوب مي شوند.

ایشان بهره گیری از این گیاه دارویی را برای التیام میگرن مثمرثمر عنوان کرد و افزود: با روغن ماساژ تهیه شده از روغن اسطوخودوس ماساژ شقیقه ها و پشت گردن تا برطرف شدن سردردهای تنشی یا نشانه های اولیه میگرن تاثیرگذار عنوان شده است.
نقشی با توصیه ای به استفاده از این گیاه دارویی برای رفع آفتاب سوختگی تاکید کرد: براي آفتاب سوختگي يا تاول مي توان از چند قطره از روغن اُسطوخودوس به همراه مقداري آب استفاده كرد.

اسطوخودوس تاثیرگذار در رفع بوی بد دهان


اصغر نقشی افزود: گل هاي اُسطوخودوس و پيكر رويشي آن يعني برگها و سرشاخه هاي جوان آن، حاوي مواد موثره دارويي است.
وی تشریح کرد: از دَمكرده گُل اُسطوخودوس براي رفع خستگي عصبي و رفع قولنج نيز مي توان استفاده كرد.

کارشناس مسئول گیاها دارویی سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي یادآور شد: دَمکرده سرشاخه گلدار اسطوخودوس را برای رفع سوءهاضمه، تقویت معده، بی اشتهایی و... توصیه نموده اند.


[ بازدید : 127 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

5 خاصیت فوق‌العاده‌ی برگ زیتون

جمعه 5 دی 1399
10:39
ابن سینا

برگ‌های درخت زیتون از دوران باستان برای مقاصد پزشکی مورد استفاده بوده است، و پژوهش‌های آزمایشگاهی مدرن نشان‌دهنده آن است که عصاره برگ زیتون دارای خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، و آنتی‌اکسیدان است.

ترشح انسولین در خون باعث می‌شود گلوکز به عنوان سوخت در اختیار سلول‌های بدن قرار گیرد، اما در یک فرد دیابتی ممکن است ترشح انسولین کمتر از میزان ترشح در یک فرد عادی باشد و بنابراین گلوکز بیش از میزان نیاز در خون باقی می‌ماند و در واقع فرد به دیابت مبتلا می‌شود در واقع دیابت نوعی بیماری مزمن غیرواگیر است که در آن بدن قادر به ساخت و یا استفاده از انسولین نیست. وقتی ترکیبی چه شیمیایی و چه گیاهی، برای کاهش میزان قند خون مورد استفاده قرار می‌گیرد، با انجام فرآیندهایی در معده، روده، کبد، جریان خون و بسیاری از بافت‌های بدن، سبب پایین آمدن گلوکز می‌شود اما به طور 100 درصد نمی‌توان گفت که این اتفاق در پانکراس افتاده است یا خیر. پانکراس انسولین ترشح می‌کند و انسولین نیز به مصرف گلوکز در بدن کمک می‌کند. بنابراین برای یافتن محل اثر برگ گیاه زیتون، در جزایر لانگرهانس پانکراس تحقیقاتی در محیط برون تنی صورت گرفت.

3- برگ زیتون ضد سرطان است
گروهی از محققان دانشگاه کوردوبا واقع در جنوب اسپانیا ثابت کردند که برگ درخت زیتون اثر ضد سرطانی دارد و در درمان سرطان خون موثر است. محققان اسپانیایی امروز گفتند که تازگی اصلی این مطالعه در شناسایی و اندازه گیری ترکیبات طبیعی موسوم به «فنول» ها در برگ‌های زیتون می‌باشد. در این مطالعه از «مگس سرکه» استفاده و مشاهده کردند که عصاره برگ زیتون در این مگس، حشره را نسبت به صدمات فرسودگی سلولی محافظت می‌کند. مطالعات همچنین ثابت کردند که عصاره برگ زیتون خواص ضد سرطانی و کشنده سلول‌های توموری دارد و آن را برای درمان سرطان خون در چندین نفر استفاده کردند. این در حالی است که کارخانجات تا به حال برگ زیتون را دور می‌انداختند و یا آن را برای تولید انرژی استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: برای این منظور ترکیبات برگ گیاه زیتون Olea europaea از خانواده Oleaceae مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس یافته های به دست آمده، برگ این گیاه دارای توانایی کاهش قند، کلسترول و اسید اوریک خون است. هم چنین مصرف این برگ از فشار خون بالا و ابتلا به آترواسکلروز جلوگیری می‌کند و مقاومت به انسولین را در حیوانات آزمایشگاهی بهبود می‌بخشد. این محقق درباره اثر غلظت‌های مختلف عصاره متانولی برگ گیاه زیتون بر انسولین ترشح شده از جزایر لانگرهانس پانکراس تصریح کرد: نتایج آزمایش‌ها نشان داده است که برگ درخت زیتون سبب افزایش ترشح انسولین از جزایر لانگرهانس می‌شود به گونه ای که در غلظت یک صدم، به طور متوسط 38 درصد و در غلظت 5 صدم، 57 درصد افزایش مشاهده شد.

5 خاصیت فوق‌العاده‌ی برگ زیتون

1- روزی دو بار همانند چای آن را دم کرده و میل کنید.
2- روزی یک بار به میزان یک قاشق غذاخوری از آن را به سالاد اضافه کنید.
در نظر داشته باشید که طعم برگ زیتون کمی تلخ است. برای برطرف کردن طعم تلخ آن می‌توانید از یک شیرین‌کننده یا طعم‌دهنده مناسب مانند نعناع استفاده نمایید. ضمناً یکی از فرآورده‌های این محصول کپسول زیتونکس می‌باشد که از عصاره برگ درخت زیتون تهیه شده است. این محصول باعث گشادی عروق، ممانعت از تجمع پلاکت‌ها و دفع ادرار می‌شود. در نتیجه برای کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب و عروق می‌تواند قابل توصیه باشد. همچنین عرق برگ زیتون هم محصولی دیگر از برگ زیتون می‌باشد که می‌تواند روزی دو فنجان صبح و عصر میل شود.
تحقیقی در این زمینه
به گزارش خبرگزاری رویترز در یک بررسی که نتایج آن در نشریه Phytotherapy Research منتشر شده است، 20 جفت دوقلوی همسان که دچار فشار خون بالای «حدمرزی»(فشار خون بالاتر از حد مطلوب 120 روی 80 اما پایین‌تر از حد 140 روی 90 که ملاک تشخیص فشار خون بالا است.) بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.
یک عضو هر جفت دوقلو قرص‌های حاوی عصاره برگ زیتون دریافت می‌کرد، در حالی که دیگری مکملی دریافت نمی‌کرد، اما توصیه‌های سبک زندگی برای کاهش فشار خون به او ارائه می‌شد که رویکرد استاندار به فشار خون بالای حد مرزی است.
نیمی از مصرف‌کنندگان مکمل 500 میلی‌گرم عصاره برگ زیتون در روز دریافت می‌کردند، و نیم دیگر 1000 میلی‌گرم عصاره مصرف می‌کردند.
پس از هشت هفته مشخص شد که مصرف‌کنندگان مکمل با دوز بالا کاهش قابل توجهی در فشار خونشان پیدا کرده‌اند. به طوری که فشار خون آن‌ها از میانگین 137 روی 80 به 126 روی 76 رسید. همچنین میانگین اندازه کلسترول «بد» یا LDL آن‌ها افت کرده بود. بر عکس در دوقلوهایی که هیچ مکملی دریافت نکرده بودند، تغییرات قابل‌توجهی در فشارخون به وجود نیامده بود.

4- برگ زیتون؛ ضد میکروب و قارچ
برگ زیتون خاصیت ضد میکروب و قارچ دارد. آزمایش‌ها بر روی حیوانات نشان می‌دهد از خواص برگ زیتون، آنتی اکسیدان، ضد میکروب و قارچ ویروس تبخال است.
5-برگ زیتون قند خون را نیز کاهش می‌دهد
برای این کار، بر روی 8 گرم خرد شده‌ی برگ، یک استکان آب ریخته و مدت 5 تا 10 دقیقه می‌جوشانیم و سپس صاف کرده و پس از سرد شدن میل می‌کنیم، این مقدار را می‌توان 3 یا 4 بار در روز تکرار کرد.

2- عصاره برگ زیتون و کنترل فشار خون
تحقیقات نشان می‌دهد از آن جایی که برگ زیتون، عوامل زمینه‌ای فشار خون مثل چاقی، کلسترول خون و قند خون را کنترل می‌کند، می‌تواند باعث کاهش فشار خون نیز شود. مردم منطقه مدیترانه کمتر از سایر مناطق دنیا به بیماری‌های قلبی- عروقی مبتلا می‌باشند. یکی از دلایل آن‌ را مصرف فرآورده‌های مختلف زیتون می‌دانند. قسمت‌های مورد استفاده زیتون، روغن، میوه و برگ آن است. از بین این قسمت‌ها، برگ زیتون دارای خواص مفید بیشتری است؛ زیرا در هنگام تهیه، مواد مۆثره آن کمتر آسیب می‌بیند. از طرفی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است. گرچه بر حسب عادات غذایی، فرد می‌تواند از میوه و روغن زیتون نیز به صورت موازی استفاده کند.
نحوه استفاده از برگ زیتون
برگ زیتون را می‌توانید به دو صورت استفاده کنید:

تحقیقی در این زمینه
برگ گیاه زیتون می‌تواند مانند گلوکز، میزان ترشح انسولین از پانکراس را در محیط برون تنی افزایش دهد و با افزایش ترشح انسولین، باعث کاهش قندخون و رسیدن آن به سطح نرمال در بیماران دیابتی شود. دکتر شریف پور محمدی عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که به همراه گروهی از استادان و دانشجویان رشته داروسازی در قالب یک طرح تحقیقاتی به این نتایج دست یافته است، تصریح کرد: هدف از انجام این تحقیق، مشاهده اثرات عصاره متانولی برگ گیاه زیتون در غلظت‌های متفاوت به میزان انسولین ترشح شده از جزایر لانگرهانس در حضور گلوکز بوده است. وی ادامه داد: کشف تأثیرات و محل اثر گیاهان پایین آورنده قند خون می‌تواند به انتخاب گیاه برای درمان دیابت نوع 1 و 2 کمک کند. یکی از مکانیسم‌های پیشنهادی در این زمینه، از طریق اثرگذاری روی سلول‌های جزایر لانگرهانس پانکراس است زیرا تحریک این سلول‌ها برای ترشح بیشتر انسولین، باعث افزایش متابولیسم قند خون می‌شود.

1- برگ زیتون برای مقابله با چاقی مفید است
یک پژوهش جدید نشان داده است که یک فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زیتون می‌تواند برای مقابله با چاقی مفید باشد. در این پژوهش محققان به موش‌های آزمایشگاهی رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات و چربی زیاد به مدت هشت هفته دادند تا این که موش‌ها به سندرم متابولیک دچار شدند. سپس به این موش‌ها قهوه غنی شده با عصاره برگ زیتون به مدت هشت هفته دیگر خورانده شد. پژوهشگران متوجه شدند که بعد از مصرف این نوشیدنی، علائمی از بهبودی در قلب و عروق، کبد و بهبود علائم متابولیکی در موش‌ها مشاهده شد اما در موش‌هایی که قهوه معمولی مصرف کرده بودند، این علائم بهبود دیده نشد. لیندسی براون، محقق دانشگاه کویینز ماری جنوبی، در این پژوهش گفت: عصاره برگ زیتون به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، وزن را کاهش می‌دهد. به گزارش روزنامه ساندی مورنینگ هرالد، نقش التهاب به عنوان عاملی که موجب ذخیره چربی می‌شود مجوز مطالعات در زمینه چاقی در سراسر دنیا است.

5 خاصیت فوق‌العاده‌ی برگ زیتون

[ بازدید : 122 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

گیاه درمانی به روش کودکانه

جمعه 5 دی 1399
10:38
ابن سینا

بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم برای درمان بیماری‌های ساده و اختلال‌های کودک یا نوزاد تازه‌رسیده‌مان به جای استفاده از داروهای شیمیایی و شیوه‌های تهاجمی روش‌های درمانی طب مدرن از شیوه‌های طبیعی و سنتی...


لینک علاوه بر زکام گرم، نوع دیگری از زکام وجود دارد که طبیبان سنتی از آن با نام زکام سرد یاد می‌کنند. کودکانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند معمولا بدنی سرد و رنگ و رویی پریده دارند و آبریزش بینی با سرفه‌های خلط‌‌‌دار را تجربه می‌کنند. رنگ ترشحات بینی و گلو در کودکان مبتلا به زکام سرد، سبز رنگ است. برای درمان این نوع از زکام نیز راه‌حل ساده‌ای وجود دارد که آن استفاده از شربت سیاه‌دانه و عسل است. برای تهیه این عسل باید سیاه‌دانه و عسل را یک به 3 با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال 10 گرم سیاه‌دانه را با 30 گرم عسل ترکیب کرده و آن را با یک استکان آب و یک عدد لیموترش مخلوط کنید و روزی 2 تا 3 بار آن را به کودک بخورانید. مادرانی که تصمیم دارند از ابتدای پاییز کودک‌شان را از ابتلا به زکام سرد مصون بدارند می‌توانند هر شب پیش از خواب یک قاشق چای خوری از مخلوط سیاه‌دانه و عسل را به نسبت یک به 3 به کودک‌شان بدهند تا از ابتلای او به زکام سرد پیشگیری کنند.

چای گیاهی

درمان زکام گرم

ابتلا به زکام گرم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های فصل‌های پاییز و زمستان است. این بیماری با گلودرد آغاز شده و به دنبال آن تب و سرخی گونه‌ها و صورت را در کودک به همراه دارد. در این حالت کودک از سردرد شکایت دارد و ترشحات گلو و بینی او زرد رنگ می‌شود و گه‌گاه سرفه‌های خشک دارد. در طب سنتی برای درمان این نوع از زکام از ترکیب چهارگل استفاده می‌شود. به این ترتیب که چهار گیاه دارویی گل پنیرک، گل بنفشه، گل ختمی و گل‌گاوزبان را با هم مخلوط کرده و آن را مثل چای معمولی دم می‌کنند. برای خوش‌طعم شدن این چای گیاهی برای کودکان می‌توانید یک قطعه نبات کوچک نیز به آن اضافه کنید و از این چای 2 تا 3 فنجان در روز به کودک‌تان بخورانید تا بیماری‌اش بهبود یابد و گلودرد و تب او برطرف شود.

حریره بادام

دوای بچه‌های پر سرو صدا

یکی از بهترین غذاهای دارویی برای بچه‌های عصبی و شلوغ که دائم در حال جیغ کشیدن در خانه هستند و آرامش اعضای خانواده را برهم می‌زنند، حریره بادام است. مصرف حریره بادام برای بچه‌های پر سرو صدا یا به اصطلاح «جیغ‌جیغو» باعث می‌شود تا میزان آرامش آنها افزایش یابد و کمتر در خانه یا جمع مهمانی‌ها جیغ بکشند و بی‌قراری کنند. خوردن حریره بادام در طول هفته در وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌های مختلف می‌تواند به بهبود کیفیت خواب بچه‌های کم‌خواب و عصبی نیز کمک کند و موجب عمیق‌تر شدن خواب و آرامش آنها شود. علاوه بر این استفاده از گشنیز به عنوان یک سبزی مقوی و موثر در غذای کودکان می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر کودکان شلوغ و پرهیاهو داشته باشد و میزان تنش‌های آنها را کاهش دهد. تهیه گشنیز پلو یا سوپ گشنیز یا استفاده از گشنیز در غذاهای مختلف می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.


گیاه درمانی به روش کودکانه



برگ گردو

مرهم گیاهی برای گل مژه

یکی دیگر از بیماری‌های چشم که بیشتر در کودکان و خردسالان گرم‌مزاج دیده می‌شود، گل‌مژه است که معمولا موجب سنگینی پلک کودک می‌شود و به دلیل اختلالی که در دید او به وجود می‌آورد او را بدخلق می‌کند و درمانگران طب سنتی برای درمان این گل‌مژه نیز از جوشانده گیاهی برگ گردو استفاده می‌کنند و محل گل‌مژه را با این جوشانده شست‌وشو می‌دهند. آنها با شست‌وشوی چشم به کمک جوشانده برگ گردو به خروج عفونت و چرک داخل گل‌مژه می‌پردازند و به این ترتیب به درمان و بهبود آن کمک می‌کنند.

گل بنفشه و ختمی

بهبود پوسته‌های سر نوزاد

پوسته‌‌های کلفت سر نوزادان که در اصطلاح از آن با نام کلاه پوسته‌ای یاد می‌شود، پوسته‌های کلفتی است که معمولا بعد از زایمان روی سر نوزادان دیده می‌شود و در طب سنتی برای برطرف کردن آن نسخه‌هایی وجود دارد. یکی از طبیعی‌ترین راه‌ها برای این کار استفاده از خیسانده گل‌بنفشه و گل ختمی برای شست‌و‌شوی سر نوزاد است. برای تهیه این خیسانده کافی است یک مشت گل بنفشه را با یک مشت گل ختمی در 4 لیتر آب جوش بخیسانید و اجازه دهید این ترکیب به مدت یک ساعت بماند. پس از مناسب شدن دمای این خیسانده از آب آن برای شست‌وشوی سر بچه استفاده کنید و اجازه دهید این آب به شیوه طبیعی روی سر بچه خشک شود. استفاده از این روش 2 بار در هفته تاثیر زیادی در کاهش و بهبود پوسته‌های کلفت سر دارد. روش دیگری که می‌تواند روند بهبود پوسته‌های کلفت سر نوزاد را تسریع کند، اضافه کردن 3 عدد قرص آسپرین پودر شده به 5 سی‌سی از شامپوی نوزاد و شست‌وشوی سر او با این شامپوست. در صورتی که کف شامپو به مدت 5 دقیقه روی سر نوزاد باقی بماند و کف آن با خیسانده گل ختمی و گل بنفشه شسته شود می‌تواند روند درمان پوسته‌های کلفت سر نوزاد را در زمانی کوتاه انجام دهد.

گل بنفشه

رفع گرفتگی بینی کودکان

گرفتگی بینی از جمله اختلالات رایج در دوران نوزادی و خردسالی است که معمولا تنفس را برای بچه‌ها مشکل می‌کند و موجب بی‌قراری آنها می‌شود. یکی از شیوه‌های طبیعی برای درمان این عارضه استفاده از جوشانده گل بنفشه است. بوییدن بخار بدست آمده از جوشانده گل بنفشه در کودکان و خردسالانی که توانایی و شکیبایی لازم برای استفاده از این بخور را داشته باشند می‌تواند به برطرف شدن انسداد و گرفتگی بینی آنها کمک کند اما در صورتی که کودک بی‌تابی دارد و حوصله کافی برای استنشاق بخار این جوشانده را ندارد می‌توان یکی دو قطره از این جوشانده را با کمک قطره چکان در حفره بینی او ریخت تا به این ترتیب به بهبود گرفتگی بینی او کمک کند. برای تهیه این جوشانده کافی است 10 گرم گل بنفشه را در یک لیتر به مدت 3 دقیقه بجوشانید آن را صاف کرده و از آن استفاده کنید.

سیاه‌دانه

زکام سرد را مهار کنید


بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم برای درمان بیماری‌های ساده و اختلال‌های کودک یا نوزاد تازه‌رسیده‌مان به جای استفاده از داروهای شیمیایی و شیوه‌های تهاجمی روش‌های درمانی طب مدرن از شیوه‌های طبیعی و سنتی استفاده کنیم. شاید این دیدگاه را به طور ناخودآگاه از عطر دم‌نوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی مادربزرگ‌های‌مان در ذهن داریم که چگونه با یک چای گیاهی ساده دل‌دردهای دوران کودکی‌مان را فراموش می‌کردیم و بهبود می‌یافتیم.


گیاه درمانی به روش کودکانه



گیاه درمانی کودکانه

خوشبختانه امروز به اعتراف متخصصان و محققان پزشکی در سراسر جهان شیوه‌های طبیعی درمانی مانند طب سنتی و گیاه درمانی می‌تواند یکی از بهترین و بی‌عارضه‌ترین درمان‌ها برای انسان به ویژه کودکان و خردسالان باشد. شیوه‌هایی که بهره‌مندی از آنها با همراهی و مشاوره یک متخصص طب سنتی می‌تواند نتایج موثر و قابل ملاحظه‌ای بر سلامت و تندرستی فرزندان‌مان داشته باشد. دکتر سعید صانعی، درمانگر طب سنتی و مشاور گیاه درمانی در این شماره از مجله شهرزاد قصد دارد ما را با برخی از شیوه‌های سنتی و طبیعی درمان شایع‌ترین اختلال‌ها و بیماری‌های دوران نوزادی و خردسالی آشنا کند.

گل بابونه

درمان قی چشم کودک

قی چشم یکی از مواردی است که بسیاری از بچه‌ها آن را در زندگی تجربه می‌کنند. این اختلال به دلیل تنگ شدن مجرای اشک کودکان در آنها دیده می‌شود. با تنگ شدن مجرای چشم، اشک کودک به خوبی از مجرا عبور نمی‌کند و رسوباتی در اطراف مجرای اشک جمع می‌شود که گاهی تجمع این رسوبات موجب بسته شدن مجرای اشک می‌شود به گونه‌ای که چشم پزشک برای باز کردن آن مجبور می‌شود از سوند یا میل استفاده کند. برای درمان و بهبود قی چشم 2 راه‌حل در شیوه طب سنتی وجود دارد:

شست‌وشوی چشم با جوشانده گل بنفشه، گیاه ناخنک‌ و گل بابونه. برای تهیه این جوشانده کافی است یک قاشق چای‌خوری از هر یک از گیاهان ذکر شده را با 2 استکان آب بجوشانید تا یک استکان آب آن باقی ماند. آب باقی مانده را صاف کنید و با یک قاشق چای‌خوری از آن چشم‌های کودک را 2 تا 3 بار در روز شست‌و‌شو دهید.

روش دیگر این است بعد از تهیه جوشانده مورد نظر یک قطره شامپوی بچه به این جوشانده اضافه کنید و با آن چشم بچه را شست‌وشو دهید و خیلی آرام کنار بینی او را به سمت گوشه چشم ماسا‍ژ دهید تا به این ترتیب مجرای اشکی او باز شود و التهاب این مجاری نیز کاهش یابد.



[ بازدید : 121 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

خواص سیاه دانه

جمعه 5 دی 1399
10:37
ابن سینا

خواص سیاه دانه

سیاه دانه دارای خواص درمانی بسیاری است. در احایث و روایات اسلامی نیز آمده است که :

- استفاده از مخلوط سیاه دانه آسیاب شده با عسل برای تسکین درد رحم و پس درد زایمان مفید است.
- غرغره کردن جوشانده ی سیاه دانه در سرکه باعث تسکین درد دندان و محکم شدن دندان می شود.
درمان بیماری ها با سیاه دانه
* سرگیجه و درد گوش :
یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا 11 روز ادامه دهید.
* روماتیسم :
یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.
* اسهال :
یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.
* ناراحتی های کبدی :
مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.
همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید.
* سردرد و میگرن :
نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید.
در ضمن با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید.
* درد و ناراحتی های کلیوی :
یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.
به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.
* تب :
اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند.

خواص سیاه دانه

خواص سیاه دانه


" سیاه دانه دوای هر بیماری و دردی است ، به جز مرگ."
برخی خواص آن عبارتند از :
- سیاه دانه طبیعت گرمی دارد.
- به دلیل داشتن ماده ای موسوم به تیموکیتون، دارای اثرات ضد تشنجی است. بررسی ها نشان می دهد سیاه دانه می تواند موجب تاخیر در زمان شروع تشنج و کاهش مدت آن شود.
- در کاهش نفخ شکم و دفع گازهای معده موثر است.
- زیاد کننده شیر مادران است.
- قاعده آور است، یعنی عادت ماهانه را باز می کند.
- ضد کرم است. مصرف سیاه دانه با سرکه باعث دفع کرم دستگاه گوارشی می شود.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.
هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.
* بی اختیاری ادرار:
پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.
* دل پیچه و درد های روده ای:


[ بازدید : 132 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ابن سینا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]